• 16.9.2021
  • Lukáš Váňa

Vodácký kurz 2021

Je chladné ráno dne 6. 9. 2021 a my všichni, kteří jsme se odhodlali pokořit ještě chladnější vodu naši krásné řeky Vltavy, se scházíme u autobusu, který má dopravit do výchozí stanice naší plavby 46 žáků vyššího gymnázia a 5 pedagogů.

Po úspěšném naložení vyrážíme vstříc novým zážitkům. Cesta proběhla celkem klidně až na pár kolon, ve kterých jsme uvízli. Konečně jsme v odpoledních hodinách dorazili do Vyššího Brodu, kde jsme všichni zvládli pod vedením zkušeného instruktora nácvik vodáckých dovedností na suchu i klidné vodě.

Posléze nastává hodina H a 26 kánoí vplouvá do proudu řeky, která nás nese přes několik jezů, kde někteří na vlastní kůži zažívají vodácký křest, až do Rožmberka. Konečně jsme v cíli prvního dne, můžeme stavět stany, pak hurá na večeři a spát. Po studené noci balíme a vyrážíme do Českého Krumlova – kemp Vltavan. Po trase nás opět čeká několik jezů, které většina úspěšně zvládá a odměnou za naše snažení je vycházka do historického centra v Českém Krumlově.

Jaké jsou pocity? Jedním slovem úžasné.

Třetí den se probouzíme do slunečného rána a po snídani vyrážíme směr Zlatá Koruna. I přesto, že jsme zdatnější, opět nás čeká spousta humorných zážitků při zdolávání dalších jezů, peřejí a vyvrácených stromů.

Chtě nechtě, týden se přechýlil do druhé poloviny a nás čeká poslední čtvrtá etapa do Boršova – nádhera, prostě balzám na duši, který si všichni užíváme do syta, stejné jako celý vodácký kurz.

Tento den jsme zakončili prohlídkou Českých Budějovic, a kdo nebyl v Masných Krámech, ten prohloupil.

Je pátek a my odjíždíme zpět domů se slzičkou v oku, protože něco, co nás sblížilo, končí. Velký dík patří panu řidiči Patrikovi za jeho ochotu, vstřícnost, pocit bezpečí a hlavně stálý úsměv na tváři.

Akce byla skvělá a doufáme, že ne poslední. Vodácké AHOJ.