• 6.10.2023
  • Lukáš Váňa

Exkurze "Srdcem Anglie"

V neděli ráno se 46 žáků, 3 učitelé anglického jazyka (Mgr. Irena Collinsová, Mgr. Petra Bartoschová a Mgr. Michaela Hasalová) společně s americkou asistentkou, Eilish Bennett, vydali na cestu do Anglie, která trvala skoro 24 hodin.  Zajímavá část cesty vedla přes Eurotunel, který se táhne přes Lamanšský průliv. Cesta pod mořem zabrala 30 minut.

2. DEN

Po příjezdu do Londýna k O2 Aréně jsme vyzkoušeli plavbu lodi po řece Temži. Jako první nás čekala návštěva hradu Tower of London, kde se nachází korunovační klenoty. Dále jsme se prošli čtvrti City of London, která nás uchvátila svými moderními budovami včetně mrakodrapů.  Viděli jsme i slavný památník Velkého požáru Londýna. Poté jsme měli možnost navštívit St. Paul’s Cathedral, kde jsme vyšli přes 530 schodů a naskytl se nám krásný výhled na celý Londýn. Následně naše cesta pokračovala přes Millennium Bridge až k Shakespeare’s Globe Theatre. Den jsme zakončili zpáteční plavbou po Temži opět k O2 Aréně. Z Londýna jsme vyjeli do Oxfordu k rodinám.

3. DEN

Ráno jsme vyrazili do oblasti Costwolds, kde se nacházely malebné vesničky na venkově - Bibury, Burford a Bourton-on-the Water. V těchto vesničkách jsme zavítali do místních kaváren, pekáren, cukráren a jiných obchodů.  Odpoledne jsme se vydali do Stratfordu nad Avonou. Zde jsme navštívili rodiště známého dramatika Williama Shakespeara. Naše prohlídka zahrnula i Harward House, New Place, Royal Shakespeare Theatre, Hall's Croft a Trinity Church. Celodenní výlet se nám velmi líbil, bylo příjemné nasát atmosféru malých vesniček.

4. DEN

Dopolední návštěva Warner Bros Studií byla okouzlující. Mohli jsme obdivovat atrakce ze světa natáčení Harryho Pottera. K vidění byly kostýmy a různé efekty. Kdo chtěl, mohl si zakoupit máslový ležák i dárkové předměty. Děti statečně bojovaly se smrtijedy. Odpoledne nás čekala prohlídka královského města Windsoru. Paní průvodkyně nás zavedla k Windsorskému hradu, a také nám ukázala Eton. (Eton je nejstarší soukromá chlapecká škola ve Velké Británii, místo studií princů Williama a Harryho). Večer jsme se vrátili do rodin.

5. DEN

Očekával nás náročný celodenní výlet do Londýna. Naše první zastávka byla u London Eye. Odtud naše cesta vedla přes Golden Jubilee BridgeBig Benu. Viděli jsme Westminster Abbey, Downing Street, St. James´ Park, Buckingham Palace a Piccadilly Circus. Rozchod jsme dostali na Leicester Square, kde jsme mohli nakouknout do China Town. Na konci dne jsme prošli přes Trafalgar Square k zastávce metra. V metru jsme zažili dobrodružství. Díky velkému počtu lidí jsme se nevlezli do jednoho vagónu a museli jsme jet na čtyřikrát. Bylo to šílené! U 02 Arény, kde jsme ráno vystoupili na nás čekal autobus, který nás následně odvezl na určené meet pointy.

6. DEN

Tento den jsme prozkoumávali univerzitní město Oxford. Navštívili jsme nejrozsáhlejší koleje Christ Church College, kde jsme měli možnost nahlédnout do reálného života místních studentů. Dále naše cesta pokračovala do blízkého Blenheim Palace, který je známý jako rodiště W. Churchilla. Palác se také proslavil v mnoha filmech. (Mission Impossible, Queen Charlotte a mnoho dalších). Celý komplex obléhají dechberoucí louky a zahrady.

7. DEN

Ráno po snídani jsme vyrazili do Brightonu. Jeli jsme dvě a půl hodiny. V tomto přímořském městě jsme navštívili akvárium Sea Life Centre, kde jsme viděli různé medúzy, želvy, rybičky i žraloky a mohli jsme si sáhnout na hvězdice. Někteří si vyzkoušeli 3D realitu a zaplavali si se žraloky. Poté jsme navštívili královský palác Royal Pavilion. V Brightonu bylo dost času na nákupy a pobyt na pláži. K večeru jsme měli připravenou prohlídku British Airways i360.  Poslední tečku za výletem jsme si užili na pláži. Počasí nám po celou dobu velmi přálo.   Unavení, ale spokojení jsme se vrátili ve zdraví domů.