Instruktáž k testování a provoz školy od 12. 4. 2021
INSTRUKTÁŽNÍ VIDEO K TESTOVÁNÍ: Instruktáž pro školy - YouTube
PROVOZ ŠKOLY
- je umožněna osobní přítomnost žákům 1. stupně ZŠ v podobě rotační výuky
- od 12. 4. 2021 bude probíhat presenční výuka žáků 1. – 3. tříd
- od 19. 4. 2021 bude probíhat presenční výuka žáků 4. – 5. tříd
- toto střídání bude zachováno až do odvolání
- pro třídy, které budou mít presenční výuku, bude v provozu školní družina při zachování homogenity třídy/skupiny
- žáci 2. stupně ZŠ a gymnázia se i nadále vzdělávají distančně
- po domluvě jsou povoleny konzultace žákům 2. stupně ohrožených školním neúspěchem, žákům 9. tříd pro potřeby přijímací zkoušky (nejvýše 6 žáků v jedné skupině)
- po domluvě jsou povoleny individuální konzultace (1 žák, 1 pracovník) žákům středních škol
- je povoleno konání přijímacích zkoušek na střední školy (nejvýše 20 osob v místnosti)
- je povoleno konání maturitních zkoušek (nejvýše 20 osob v místnosti)
- během presenční výuky neprobíhá výuka zpěvu a sportovní činnosti – v rámci hodin HV bude výuka organizována bez zpěvu, v rámci hodin TV absolvují žáci v případě pěkného počasí procházku
- žáci presenčního i distančního vzdělávání mají nárok na odebírání obědů ve školní jídelně dle běžných podmínek; žáci vzdělávající se distančně si oběd musí odnést v jídlonosiči
Škola bude i nadále zajišťovat péči o žáky IZS; vybranými profesemi jsou:
- zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb,
- pedagogickými pracovníky, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole, základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá, nebo
- pedagogickými pracovníky školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy,
- zaměstnanci bezpečnostních sborů,
- příslušníci ozbrojených sil,
- zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví,
- zaměstnanci uvedení v § 115 odst. 1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
- zaměstnanci Úřadu práce České republiky,
- zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení,
- zaměstnanci Finanční správy České republiky.
Příslušnost k vybraným profesím zákonný zástupce škole doloží potvrzením zaměstnavatele - POTVRZENÍ PŘEDÁ HLAVNÍ VYCHOVATELCE.
Péče o žáky IZS bude probíhat v prostorách školního klubu (vstup od Kulturního domu) v době provozu školní družiny - tj. od 6:30 do 16:30.
RANNÍ DRUŽINA
- od 6:30 do 7:20 v budově 1. stupně ZŠ
- děti vstupují do školy hlavním vchodem, kde budou otestovány pověřeným zaměstnancem a odcházejí do příslušných oddělení
ODPOLEDNÍ DRUŽINA
12. – 16. 4. 2021 | 19. – 23. 4. 2021 | ||||
Třída | Vychovatelka | Umístění | Třída | Vychovatelka | Umístění |
1. A | Rusňáková | Ve své družině | 4. A | Ďurišová | ŠD 1 patro |
1. B | Malušková | Ve své družině | 4. B | Rusňáková | Ve své družině |
2. A | Šromotová | 4. B | 4. C | Tvrdá | Ve své družině |
2. B | Baroňová | Ve své družině | 5. A | Malušková | Ve své družině |
2. C | Řehounková | Ve své družině | 5. B | Řehounková | Nad halou1 |
3. A | Tvrdá | Ve své družině | 5. C | Franková | Nad halou2 |
3. B | Sedlaříková | ŠD 1 patro |
|
|
|
- provoz odpolední družiny bude do 16:30
TESTOVÁNÍ PŘÍCHOZÍCH DĚTÍ Z HLEDISKA PROVOZU ŠKOLY
- žáci (+ případné asistující osoby) vstupují do školy hlavním vchodem a odcházejí na určená místa
- testování bude probíhat vždy v pondělky a čtvrtky
- žáci ranní družiny jsou otestování při příchodu, po ukončení družiny odchází do své třídy za třídní učitelkou
- ostatní žáci budou testování následovně:
- 1. týden testování:
- testování 1. tříd od 7:30 - 1. A v malé tělocvičně, 1. B ve velké tělocvičně
- testování 2. tříd od 7:45 - 2. A v malé tělocvičně, 2. B, 2. C ve velké tělocvičně
- testování 3. tříd od 8:00 - 3. A v malé tělocvičně, 3. B ve velké tělocvičně
- 2. týden testování
- testování 4. tříd od 7:30 - 4. A v malé tělocvičně, 4. B, 4. C ve velké tělocvičně
- testování 5. tříd od 7:45 - 5. A v malé tělocvičně, 5. B, 5. C ve velké tělocvičně
- testování bude probíhat ve stejném režimu i v dalších týdnech v souladu s rotační výukou
- 1. týden testování:
- negativně testovaní žáci odcházejí do tříd, v případě pozitivity škola postupuje dle pokynů MŠMT - viz níže „TESTOVÁNÍ“
- izolační místnost po dobu výuky i provozu školní družiny = místnost vedle sekretariátu
- v tělocvičnách budou zaměstnanci pověření evidencí testování a testováním (učitelé, vychovatelé, asistenti), pomůžou žákům a poradí zákonným zástupcům (tj. asistujícím osobám)
- pověřeným osobám, které budou administrovat testování lze PŘEDAT POTVRZENÍ O NEGATIVNÍM TESTU (VYTIŠTĚNÉ ELEKTRONICKÉ POTVRZENÍ, NEBO POTVRZENÍ ZDRAVOTNICKÉHO ZAŘÍZENÍ/LÉKAŘ) - z hlediska zajištění co nejhladšího provozu nebude možné, aby škola v době testování dělala kopie těchto potvrzení!
- s žákem může přijít pouze jedna asistující osoba a po vyhodnocení testu osoba neprodleně opouští školu (nedoprovází žáka ke skříňce, do třídy…!)
- asistující osoba by měla mít v průběhu testování nasazeny rukavice (ty budou poskytovány pouze zaměstnancům školy)
- poté, co budou žáci otestováni, jim v pondělí třídní učitelé ještě pustí instruktážní video MŠMT, které jim znovu popíše proces, který museli žáci absolvovat - video je k dispozici na stránkách MŠMT - viz odkaz v závěru těchto informací
- žáci, kteří nebudou otestováni v testovací dny (Po, Čt), budou otestováni ihned, co přijdou do školy takto:
- žáci ranní družiny - v družině
- žáci, kteří budou přicházet až na vlastní výuku - na sekretariátě školy
TESTOVÁNÍ - VÝTAH Z MANUÁLŮ MŠMT
- testování žáků a zaměstnanců školy vyplývá z mimořádného opatření MZd – je podmínkou pro účast na prezenční výuce
- testování se netýká žáků, kteří navštíví školu za účelem individuální konzultace
- testování bude probíhat v případě antigenního testování:
- 2x týdně – pondělí, čtvrtek antigenními testy u žáků a pedagogických pracovníků, kteří budou v osobním kontaktu s dětmi
- 1x týdně – testování u ostatních zaměstnance
- neúčast žáka na testování = neúčastní se prezenčního vzdělávání – škola jeho absenci bude evidovat jako omluvenou, škola nemá povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání (bude řešeno individuálně)
- žák nemůže být nucen k účasti na testování, důsledkem neúčasti je pouze nemožnost účasti na prezenčním vzdělávání
- testování bude probíhat tzv. samoodběrem
- u žáků 1. – 3. ročníků 1. stupně ZŠ je umožněna asistence při provádění testu 3. osobou, tato asistence je umožněna i v individuálních případech, kdy testování žák není schopen test sám provést; každá asistující osoba musí mít po celou dobu své přítomnosti ve škole nasazený respirátor a dodržuje všechna hygienická opatření
- testování se neprovádí u osob, které:
- doloží negativní výsledek PCR testu nebo antigenního testu provedený na odběrovém místě, které nejsou starší 48 hodin a tyto osoby nemají příznaky COVID-19
- absolvovaly v důsledku onemocnění COVID-19 karanténu, neuplynulo více než 90 dnů od prvního PCR testu s pozitivním výsledkem – tuto skutečnosti musí prokazatelně doložit potvrzením od lékaře, nebo zprávou z laboratoře v listinné nebo elektronické podobě
- mají certifikát MZd ČR o provedeném očkování proti COVID-19 a od aplikace 2. dávky (při dvoudávkovém schématu) nebo 1. dávky (v případě jednodávkového schématu) uplynulo nejméně 14 dnů
- testování se provádí bezprostředně po příchodu do školy
- pokud se žák či zaměstnanec nemůže zúčastnit testování v určené dny či čas, je testován ihned po svém příchodu do školy
- škola povede seznam testovaných osob – bude evidovat datum, označení třídy, jméno a příjmení žáka, výsledek testu, k těmto údajům budou mít přístup pouze pověření pracovníci a zpracování bude probíhat v souladu s GDPR
- škola bude hlásit souhrnné anonymizované údaje o výsledcích testů v den jejich provedení do aplikace CovidFormsApp
- v případě nečitelného/chybného testu se musí vykonat nový test
- v případě pozitivního výsledku při prvním testování v daném týdnu bude žák izolován
- v případě pozitivního testu při dalším testování v daném týdnu se izolace a opuštění výuky vztahuje na všechny žáky, kteří byli s dotyčným v kontaktu v některý z předchozích 2 dnů před nebo 2 dnech po provedení testu
- žák, který byl ve skupině s pozitivně testovaným, se může k prezenční výuce vrátit až po provedení konfirmačního PCR testu původního pozitivně testovaného žáka
- pozitivně testovaný žák (resp. zákonný zástupce), u kterého byl proveden konfirmační test PCR s negativním výsledkem, neprodleně informuje školu, která dále informuje ostatní žáky (zákonného zástupce)
- pozitivně testovaný žák (resp. zákonný zástupce), u kterého byl proveden konfirmační test PCR s pozitivním výsledkem, neprodleně informuje školu, která dále komunikuje s KHS (předá jí seznam žáků, kteří byli v kontaktu s pozitivně testovanou osobou; KHS nařídí karanténu)
- škola v případě pozitivního testu informuje zákonného zástupce, který si dítě vyzvedne, nebo může dát souhlas a dítě samo opustí školu; zletilý žák bude poučen a sám opouští školu
- v případě pozitivního dítěte se izolace netýká zaměstnanců, pokud byla dodržena hygienická opatření a KHS nerozhodne jinak
- pozitivní test zaměstnance – opouští bez zbytečného odkladu školu a izolace se vztahuje i na žáky, které daný pedagog vyučoval v posledních 2 dnech před nebo 2 dnech po provedení testu
- v případě pozitivního testu škola vydá pozitivně testované osobě (zákonnému zástupci) potvrzení a tato osoba (zákonný zástupce) je povinna informovat příslušného lékaře, který rozhodne o dalším postupu
- pozitivně testovaná osoba se může vrátit k prezenční výuce po předložení negativního konfirmačního PCR testu – potvrzení vydává příslušný lékař – nebo po skončení izolace
- pokud je nařízena karanténa více než polovině žáků dané třídy, přechází nepřítomní žáci na distanční výuku; žáci, kterých se zákaz prezenční výuky nedotkne, pokračují v prezenčním vzdělávání
- pokud bude nařízena karanténa zaměstnanci školy, bude vše řešit s ředitelem školy
Výskyt příznaků infekčního onemocnění:
- při příchodu dítě v přítomnosti zákonného zástupce - nebude vpuštěno do budovy
- při příchodu dítěte v nepřítomnosti zákonného zástupce – zákonný zástupce bude neprodleně informován o nutnosti bezodkladného vyzvednutí, dítě bude izolováno
- v průběhu přítomnosti ve škole – dítě bude izolováno, budou informováni zákonní zástupci o nutnosti vyzvednutí dítěte
- u dítěte s příznaky onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického (rýma, kašel), je umožněn vstup pouze, prokáže-li se potvrzením od praktického lékaře pro děti a dorost
- žákům IZS, kteří jsou žáky 1. stupně základní školy a vztahuje se na ně rotační výuka, je povolena celodenní osobní přítomnost ve školní družině, tyto děti se zapojují do distanční výuky své třídy
- žáci IZS mají nárok na zajištění školního stravování za stejných podmínek, jako při prezenční výuce
- žáci IZS se testují obdobně, jako je tomu v týdnu prezenční výuky
TESTOVÁNÍ - PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY NA STŘEDNÍ ŠKOLU, MATURITNÍ ZKOUŠKY
- uchazeči při přijímací zkoušce bude umožněna přítomnost na zkoušce pokud:
- nemá příznaky COVID-19
- doloží před přijímací zkouškou negativní výsledek testu provedený ve své základní škole v posledních 7 dnech před konáním přijímací zkoušky - uchazečům bude vydáno potvrzení
- našim žákům, kteří jsou uchazeči k přijímacím zkouškám na některého střední školu bude na vyžádání proveden test na sekretariátě školy (tel. 556 300 229, sekretariat@zsgvitkov.cz)
- doklad může nahradit:
- potvrzením o prodělání COVID-19 (neuplynulo více než 90 dní)
- dokladem o negativním výsledku testu vydaným poskytovatelem zdravotních služeb
- certifikátem MZd o provedeném očkování (uplynulo 14 dnů od 2. dávky při dvoudávkovém schématu, nebo od 1. dávky při jednodávkovém schématu)
- střední škola, na kterou se uchazeč hlásí, může provést preventivní test a vydat o výsledku testu doklad
- střední škola, která organizuje přijímací zkoušku, neumožní účast na přijímací zkoušce, pokud uchazeč nepředloží doklad o negativním výsledku testu (viz výše)
- pokud má uchazeč právo na přítomnost podporující osoby (asistenta) u přijímací zkoušky, musí tato osoba taktéž předložit doklad o negativním výsledku testu, jinak této osobě nebude umožněna účast na přijímací zkoušce
- zákonný zástupce uchazeče je povinen informovat o pozitivním výsledku testu poskytovatele zdravotních služeb (lékaře)
- uchazeč, který se z důvodu nepředložení dokladu podle mimořádného opatření MZd o testování uchazečů o střední vzdělávání neúčastnil řádného termínu přijímací zkoušky a svoji neúčast z tohoto důvodu písemně nejpozději do 3 dnů omluvil řediteli školy, ve které ji měl konat, koná zkoušku v náhradním termínu
- v průběhu maturitních zkoušek budou uplatňována obdobná opatření, jako u přijímacích zkoušek
OCHRANA DÝCHACÍCH CEST
- v základní škole jsou povinni nosit respirátor pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníci, žáci jsou povinni nosit alespoň chirurgickou roušku
- ve středních a vyšších odborných školách, konzervatořích a vysokých školách je povinnost jak u žáků a studentů, tak u pedagogických a nepedagogických pracovníků nosit respirátor
- výjimky a bližší podrobnosti jsou stanoveny v daném mimořádném opatření – např. učitel může využít ochranný štít, pokud je nutné, aby žák viděl na jeho ústa a učitel je ve vzdálenosti minimálně 2 metry
- každá osoba je povinna si při vstupu do budovy školy zakrýt dýchací cesty příslušnými ochrannými prostředky, které jsou platné dle aktuálního opatření MZd
PŘÍSLUŠNÉ DOKUMENTY NALEZNETE NA WEBU ŠKOLY – V SEKCI ŠKOLA/ÚŘEDNÍ DESKA POD ČÍSLY 29 – 41 NEBO NA STRÁNKÁCH MŠMT: https://www.msmt.cz/informace-k-provozu-skol-od-12-dubna-2021?fbclid=IwAR27PrI9cY2ZoLov73P95Fb1DZAHc3iq8TUPsX6k_7OZ8MreRISI8agRfVM