• 8.12.2023
  • Lukáš Váňa

Land art ve výuce

O tom, že výuka nemusí nutně probíhat jenom ve školních lavicích, se na vlastní kůži přesvědčila třída 7. B, když v rámci hodin výtvarné výchovy vyrazila za poznáním do praxe.

Tématu land artu se žáci věnovali nejdříve na teoretické úrovni, krajinné umění pro nadcházející program vytvořilo krásný přechod ze školní budovy do terénu. Po získání teoretického rámce nasadili teplé oblečení a kvalitní obuv, aby podle diktátu land artu tvořili ve sněhu, kterého je nyní všude dost a je skvělým zdrojem pro kreativní tvoření. Žáci společnými silami vyšlapali do sněhové pokrývky spirálu,  symbol vývoje, obnovy, ale také nezničitelnosti života či evoluce. Všichni zúčastnění na projektu pracovali ukázněně, vzorně spolupracovali a mohli na vlastní oči pozorovat pomíjivost krajinného tvoření a vnímat právě tento aspekt land artu.

Robert Smithson a jeho „Spirálové molo“ bylo naší inspirací.

Mgr. Terezie Šímová

Fotogalerie